older posts

Friday, October 1, 2010

expose to nature

Sampai je hotel, mintak tolong junior buad stage.
Dalam ramai2 junior aku ter-rapat nan sorang gurl nih.
Dy comel.sangat friendly.
Best je kawan nan dia.
Budak2 nih tolong  sampai pukul 2pagi.
Sayangg korang.

Pagi-pagi buad demo pakai life jacket.
Amek gambar sat.


Then jalan ramai2 naik bot.
Teruja dapat naik bot.


Act, aku ni mabuk laut and takut air.
*ta pandai berenang.
Seriously cantik tempat nih.
Air warna biru-biru hijau.
Sedap je mata memandang.
Terasa kebasaran yg Maha Esa.


1st location : tengok bunga pakma.
Cehh ingt lawa sgt la bunga pakma tuh.
Hitam je warna dia.
Pakma berasal dr nama : pak(org yg menjumpai) dan ma (pokok ma)
En Md Nor punya teori pulak : pak(kelopak) dan ma (lima)
Jadi,pokok pakma tak de 6 or 7 kelopak laa.


Pokok pakma bole hidup 5tahun 9bulan 7hari je.
Pakma betina bole berkembang. Pakma jantan tak bole.
Pokok pakma akan mati and semut akan bawak benih bunga kat dahan pokok.

2nd location : tengok tempat kijang minum air bahan galian.
Mase mula sampai aku dah terpijak tempat minuman mereka.
Dia ckp nanti haiwan2 kat sini marah kalau
tempat mereka rosak dipijak aku, -.-


pastu aku tak dapat info sgt mase kat sini.
Tak bole concentrated!
Sebab aku bergaduh dengan pacat.
Org lain pun sibuk tgk kaki masing-masing kot2 kena pacat.
Gila geli!
Ramai kena pacat. Berdarah abes kena baju.
aku pun. Kena geget kat balakang badan .
yekk!

3rd location: rumah orang-orang asli
Sampai je dpt free show.
Orang asli pakai cawat!
Comel jea.
Sampi je bg makanan kat org-org asli.
Dorang ckp bahasa yg kadang2 aku sendiri ta faham.
Org asli kat sini agak moden.

Bole demand pulak na amek gmbar kena baya ea.
Cehh~
Best tgk En.K menyumpit.
Ada gaya jd pnduduk org asli.

Dinner: jungle flora and fauna
Mula-mula mmg mcm mat laksa punya show.
Kelam kabut, serabut.
Tak bole na salahkan kitorang.
Schedule pun patut abes pukul 5.
Tapi siap pukul 7. Mmg tak sempat laa.



After that, semua berjalan lancar,
Abes je dinner, karaoke with lecturer and dak kelas.
Yg kelakar, en Lan n En Asrul simpan mike dalam poket ta nak bg org lain pegang!
Haha!
Apa yg paling best, pengalaman with lecturer, junior and senior.
Kami berjaya menjayakan trip ni dengan baik sekali.
Fooyoh. Ta sangka dapat buad dua event besa dlm bilangan kami yg sikit.
Alhamdullillah.



Pas ni struggle buad project and exam!
Na dean!
insyAllah.

No comments:

Post a Comment